A Megküzdési módok kérdőív segítségével választ kaphat arra a kérdésre, Ön milyen módon kezeli az érzelmileg megterhelő szituációkat.

Instrukció a teszt kitöltéséhez

Nehéz helyzetben az ember sok mindent tehet és gondolhat, miközben próbál megbirkózni a helyzettel. Emlékezzék vissza egy ilyen helyzetre, amikor az adott esemény bekövetkezett. Élje bele magát az akkor lelkiállapotába, és karikázza be a megfelelő számot az alábbiakban felsorolt reakciók közül. Melyek és milyen mértékben fordultak elő Önnél az eseményt követő hetekben?
Itt nincsenek jó, vagy rossz válaszok, csak az Ön lelkiállapota fontos.

1.Megpróbáltam elemezni a problémát, hogy jobban megértsem.
2.Engedtem, vagy egyezkedtem, hogy valami jó származzon a dologból.
3.Valami olyasmibe fogtam, amiről tudtam, hogy nem fog beválni, de legalább csináltam valamit.
4.Magamat okoltam és hibáztattam.
5.Gondoltam, minden rosszban van valami jó is, próbáltam derűsen felfogni a dolgokat.
6.Kifejeztem haragomat, a probléma előidézői felé.
7.Elfogadtam mások együttérzését és megértését.
8.A helyzet valamilyen kreatív, alkotói tevékenységre ösztönzött.
9.Más emberként kerültem ki a helyzetből – jó értelembe véve.
10.Valahogy szabadjára engedtem érzéseimet.
11.Igyekeztem megszabadulni a problémától egy időre, megpróbáltam pihenni, vagy szabadságra menni.
12.Evéssel, ivással, dohányzással, nyugtatók vagy gyógyszerek szedésével próbáltam segíteni magamon.
13.Egy lapra tettem fel mindent, vagy valami nagyon kockázatosba fogtam.
14.Egy általam nagyra tartott baráttól, vagy rokontól kértem tanácsot.
15.Nem akartam, hogy mások megtudják, milyen nehéz helyzetbe kerültem.
16.Másokon vezettem le a feszültségemet.
17.Tudtam mit kell tennem, így megkétszereztem erőfeszítésemet a siker érdekében.
18.Több különböző megoldást találtam a problémára.
19.Azt kívántam, hogy bárcsak megváltozna a helyzet.
20.Imádkoztam.
21.Átgondoltam, hogy mit fogok mondani, vagy tenni az ügyben.
22.Igyekeztem dolgokat a másik személy szempontjából nézni.